تقوای سیاسی
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




تقوای سیاسی
بازدید : 197 |

درتقوای اقتصادی،به تمام مسایل مربوط به حلال وحرام ها توجه می شود،غارت اموال عمومی وچپاول بیت المال به عنوان جرم وگناه محسوب می شود، در تقوای اقتصادی غش در معامله وجود ندارد ،لقمه حرام بر سر سفره قرار نمی گیرد،عیب کالا پوشیده نمی شود،در تقوای اقتصادی اسراف وتبذیر وجود ندارد، مسلمان از برادر دینی خود ضرر مالی واقتصادی وصدمه نمی بیند،احتکار ،گرانفروشی ، بی انصافی وربا خواری و... رنگ می بازد ورنگ الهی جایگزین آن می شود ،صداقت به معنای واقعی آشکار می شود، در چنین اجتماعی آحاد مردم به یکدیگر اعتماد دارند و بدون نگرانی در کنار هم زندگی می کنند.

درتقوای اجتماعی؛ حقوق دیگران پایمال نمی شود ، احترام به همنوع به حد اعلای خود می رسد، تکریم دیگران به عنوان یک ارزش دینی تلقی می شود، حق ضعیفان نادیده گرفته نمی شود،غنی در صدر وضعیف در دون قرار نمی گیرد.تنها ملاک برتری - با توجه به آنچه گذشت - درتقوا دانسته می شود. درتقوای اجتماعی دیگری بر خود برتری دارد، همسایه از همسایه آزاروستم نمی بیند، مزاحمت های خیابانی وکاروان های جنجالی عروسی و... آسایش وامنیت مردم را سلب نمی کند ،در تقوای اجتماعی انسان به معنای واقعی دارای ارزش وکرامت می باشد و همه فضایل وکمالات انسانی ظهور وبروز می نماید.... سخنا ن مقام معظم رهبری در این زمینه راهگشا خواهد بود:« در روايات ما وارد است كه مؤمنين با يكديگر تراحم و تعاطف دارند؛ يعنى به هم رحم مى‌كنند و با يكديگر عطوفت مى‌ورزند.اين يك وظيفه‌ى اخلاقى است و اين امر در پيشرفت و بناى اجتماعى ما تأثير دارد. به هم رحم كنيد. مردم به هم رحم كنند تا خدا هم به آنها رحم كند. وقتى كه در دل مردم نسبت به يكديگر ترحم و عطوفت و حسن‌ظن و محبت هست، فضاى جامعه، فضاى بهشت مى‌شود.»

واما درتقوای سیاسی روابط ومعادلات ومعاملات سیاسی تنها برای کسب رضایت الهی انجام می پذیرد ، تأیید ویا تکذیب بر اساس تقواوتکلیف الهی است نه مسایل شخصی وصرفاًسیاسی، حزب وگروه معنا ندارد، در تقوای سیاسی دین از سیاست جدانیست ،همچنانکه مقام معظم رهبری فرموده اند:«...وقتى سياست از دين جدا شد، از اخلاق جدا خواهد شد، از معنويت جدا خواهد شد. در نظامهاى سكولار و بى‌‌‌‌‌رابطه‌‌‌‌‌ى با دين، اخلاق در اغلب نزديك به همه‌‌‌‌‌ى موارد، از بين رفته است. حالا يك وقت استثنائاً در جائى يك عمل اخلاقى ديده بشود، اين ممكن است؛ استثناء است. وقتى دين از سياست جدا شد، سياست مي شود غير اخلاقى، مبنى بر همه‌‌‌‌‌ى محاسبات مادى و نفع‌‌‌‌‌طلبانه....»

آنچه مهم است انجام وادای وظیفه دینی وانسانی است،در تقوای سیاسی فرد- یا افراد- در طلب وکسب قدرت وجاه نمی کوشد،برای رسیدن به اهداف خود از ابزار ووسایل صحیح ودرست بهره می برد.از اخلاص در عمل دریغ نمی ورزد.در بر خورد با غنی وفقیر، با افراد آشنا وناآشنا با کسانی که دارای پست ومقام وجایگاهی دارند وکسانی که محروم از نام ونان می باشند یکسان ودر چارچوب وضوابط دین وقانون عمل می نماید؛ در تقوای سیاسی « وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ » وجود ندارد ،هرآنچه هست تدبیر اموراست ،همراه باصداقت وصداقت..!.

وجان کلام در سخنان ولی امر مسلمین:«پايه‌ى همه‌ى خيرات در جامعه، تقواست. تقواى فردى؛ يعنى هر كس بين خود و خدا سعى كند از جاده‌ى صلاح و حق تخطى نكند و پا را كج نگذارد. تقواى سياسى؛ يعنى هر كس كه در كار سياست است، سعى كند با مسائل سياسى صادقانه و دردمندانه و از روى دلسوزى برخورد كند. سياست به معناى پشت هم اندازى و فريب و دروغ گفتن به افكار عمومى مردم، مطلوب اسلام نيست. سياست يعنى اداره‌ى درست جامعه؛ اين جزو دين است. تقواى سياسى، يعنى انسان در ميدان سياست، صادقانه عمل كند. تقواى اقتصادى؛ يعنى اگر هر كس براى گذران زندگى و ضمنا آباد كردن محيط خود مجبور است تلاش اقتصادى داشته باشد، راه درست را انتخاب كند. غصب كردن، حرام‌خورى، دست‌اندازى به مال ديگران - بخصوص به اموال عمومى - از دستاورد عمومى مردم به نفع جيب خود استفاده كردن و احيانا زرنگيهايى كه على‌الظاهر در چارچوب قانون هم مى‌گنجد، اما خود انسان مى‌داند كه باطن آن چقدر فاسد و تباه است، اينها خلاف تقواى اقتصادى است. تقواى اجتماعى؛ يعنى برخورد با مردم در محيطهاى مختلف - چه محيط كسب، چه محيط معاشرت، چه محيط خانواده، چه محيط مدرسه و دانشگاه، چه محيط ادارى - همراه با انصاف و خدا ترسى و امانت و صداقت باشد. اگر اين نمونه‌ها در جامعه تحقق پيدا كند و عملى شود، اكثر مشكلات مادى و معنوى مردم برطرف خواهد شد. تقوا و پرهيزكارى، يعنى گستره‌ى وسيع عملهاى خوب، اقدامهاى خوب، فعلهاى خوب و تركهاى خوب.»

ودر پایان توصیه وسفارش معظم له : اى ملت ايران! اى جوانان عزيز! اى روشنفكران! اى مجموعه‌هاى سياسى ! «اتقوا الله»؛ از خدا بترسيد و پرهيزگار باشيد. -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:تقوای سیاسی,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس